A SEO szövegírás csak az első lépés – Sokat számít az is, hogyan töltöd fel a tartalmadat a weboldaladra

A szövegírás ugyan fontos része a SEO-nak, viszont ha az optimalizált szövegedet nem a “SEO-szabályok” szerint töltöd fel a weboldaladra, sajnos nem tettél meg mindent azért, hogy az elsők között szerepelj a keresőkben.

A SEO szövegírás és a tartalom feltöltése

Azért, hogy ezen ne múljon a siker, összehoztunk Neked egy mini szövegírás sorozatot.

Ez akkor is segíthet, ha magad írsz szöveget a saját blogodba, illetve akkor is jól jön, ha tőlünk rendeled meg az alkalmazásunkon keresztül a szövegírás szolgáltatást.

Ha a szövegírás rész kipipálva, a szöveged hátterének “kitakarítása” még hátra van.

A szövegírás után jöhet a takarítás. Mi a Compositions-ban, illetve a Google Docs-ban írunk szöveget. Az előbbi egy nagyon letisztult szerkesztő. Pontosabban egy szöveg bevitelére alkalmas app. Ebben ugyanis nem lehet formázni a szöveget, legfeljebb sort tudsz váltani, és kész.

seo szövegírás csak egy dolog, arra is figyelned kell, hogy mi van a szöveged hátterében

Kérdezhetnénk, hogy mi értelme egy olyan programnak, ami ennyire minimál… Egyrészt nem zavar be mindenféle plusz ikon, így kifejezetten segíti a szövegírásra való koncentrálást. Másrészt: mivel nem lehet szerkeszteni a tartalmat, nem kerül a szöveg hátterébe semmilyen kódrészlet, amit később feltöltenénk a weboldalra.

De akkor hogyan lesz keresőbarát formázású a szöveg?

Mi a címeket, az alcímeket az adott weboldal saját adminisztrációs felületén található szövegszerkesztőben adjuk hozzá. Minden formázást itt végzünk el. Még akkor is, ha a Google Docs-ban készült a tartalom. Ezt utóbbit egyébként csak azért használjuk, mert így a szövegírók a szerkesztőkkel is könnyedén megoszthatják a tartalmat. Illetve a javítások is nyomon követhetők.

De az itt elkészült szöveget teljesen formázzuk… Ennek egyébként van egy nagyon egyszerű módja. Csak egy billentyű kombinációt kell megjegyezned:

  • Mac-en: CMD+Shift+V
  • Windows rendszernél:  CTRL+Shift+V

Így biztosan nem viszel át semmi “akadékot” a szövegszerkesztődből a weboldal grafikus szerkesztőjébe. Legalábbis ha Chrome-ban dolgozol.

He ezzel a megoldással valamiért nem működne a dolog, a grafikus szerkesztőkben általában van egy “formázás tisztítás” gomb, amivel ugyanezt megteheted a beillesztett szöveggel.

És, hogy miért célszerű így cselekedni és a szövegírás után újra formázni a szöveget?

Mert a sok, háttérben lévő plusz, felesleges kódrészlet összezavarja a Google-t. A kereső ugyanis ebből tájékozódik. A háttérből deríti ki azt, hogy mely szövegrészek különülnek el egymástól, hol van fontos tartalom, mely tartalmi elemek logikailag hova tartoznak. A háttérből állapítja meg azt, hogy az olvasó mennyire könnyen igazodik el a szövegben. Hogy a SEO-szöveg alkalmas-e arra, hogy annak is hasznos legyen, aki csak egy bizonyos szövegrészre kíváncsi, és annak is, aki mélyebben tájékozódna a teljes témáról.

Szóval csak az legyen a háttérben, ami a Google-nek is szükséges. A szövegszerkesztők extra infóit inkább hagyjuk az adott programban.

A tőlünk rendelt szöveget is ebből a megfontolásból küldjük txt formátumban is. Így biztosan nem megy át semmi felesleg.

Rendelnél Te is szövegírást az alkalmazásunk segítségével? Nézd meg itt a lehetőségeket!

A következő részben a képek postolásához adunk tippeket.

Íratkozz fel a hírlevelünkre

Ha gyakran elúsznak a napjaid és emiatt olykor nehezen tudod követni, hogy éppen mi történik az online marketingben, akkor Neked is segíthet a hírlevelünk. Iratkozz fel, és velünk képben maradhatsz.