Chat-en keresztül mesélnek el történeteket a márkák – Hoooogyaan?

Nem tudom, ki mennyit olvas, de azt biztos, hogy a Z-generáció már nem igazán az a könyvmoly típus. Inkább “Messenger-moly” – ha van ilyen kifejezés. Vagyis olvasnak ők, csak nem könyvet. Szóval ha nekik szeretnénk valamilyen story-t elmesélni, akkor nem biztos, hogy papírra kell azt nyomtatni. Sokkal inkább a közösségi médiában kell elhelyezni. De hogyan lehet ezt ma igazán hatékonyan megtenni? – tettem fel a kérdést, és egy mini kutatásba fogtam.

A böngészés közben pedig egy magyar névre bukkantam. Péter Szabóéra, aki a Mammoth Media CRO-ja. Ez egy olyan cég, ahol az említett korosztálynak állítanak elő tartalmat, és nagyon ügyesen ráveszik őket arra, hogy az érintettek kikapcsolódásként történeteket olvassanak. Készítettek egy olyan alkalmazást – a Yarn-t -, ami úgy mesél el fikciós sztorikat az olvasóknak, hogy azok két személy chat üzenetváltásait látják a kijelzőn. Mint azt megtudtam, ezt hívják Chat fiction-nek. Az alkalmazásban választható horror, krimi…, rengeteg féle történet. Amik persze pont olyan hosszúak, hogy mobilról végig lehessen követni azokjat. Így néz ki a felület.
Pont olyan, mint a Messenger. A történetben megjelennek fotók is, amiket a szereplők töltenek fel – legalábbis a story szerint. Gyakorlatilag úgy olvashatunk el egy történetet, mintha kívülállóként látnánk bele két ember Messenger beszélgetésébe – ez pedig egy külön izgalmi faktor.

Kiváló… kipróbáltam.

És nem csak én látok ebben fantáziát, a story-kat már több millióan olvasták. Az egészben pedig már meg is látták a cégek a marketing lehetőséget. A Skype például saját történetet is gyártott, amit 5,8 millióan olvastak el.

Ez igen.

Az eredményeket látva izgatottan néztem még körül az Appstore-ban. Kiderült, létezik más chat story alkalmazás is. Szóval nagyon úgy fest, hogy megvan, merre keresendő a natív reklámok jövője. És ezt nem csak én gondolom így, hanem a Contently is.

Érdekes… Szerintem rövid időn belül egyébként a Facebook Messenger alkalmazásában is megjelenjenek ezek a történetek…

A mini kutatásom tehát egy újabb bizonyíték arra, hogy a történetmesélés nem ment ki a divatból. Legfeljebb a platform lett másabb. Jó történet nélkül tehát nincs hatékony értékesítés. Ezért Te se késlekedj: publikálj mielőbb élvezetes story-kat a cégedről, a márkádról a weboldalon! Ha szeretnéd, mi ebben segítünk Neked. Használd a szövegírás megrendeléséhez az alkalmazásunkat!

 

Íratkozz fel a hírlevelünkre

Ha gyakran elúsznak a napjaid és emiatt olykor nehezen tudod követni, hogy éppen mi történik az online marketingben, akkor Neked is segíthet a hírlevelünk. Iratkozz fel, és velünk képben maradhatsz.