Ha ilyen a blogpostod, azt mások is szívesen megosztják

Mitől lesz az online tartalom olyan, hogy azt mások is megosszák? Hát nem attól, hogy iPhone-t sorsolunk ki a megosztók között. Ez önmagában hozhat ugyan sok megosztást, de marketing haszna aligha lesz. Máshol kell keresni a motivációt.

Mint sok minden másra, erre is a pszichológia ad magyarázatot. Ha olyan tartalmat szeretnénk készíteni, amit mások szívesen megosztanak, akkor történeteket kell elmesélnünk. Gondoljunk csak arra, hogy milyen információkat adunk át egy hagyományos beszélgetés során. Leginkább olyanokat, amik megtörténtek valakivel, vagyis egy sztorit mondunk el. De attól még, hogy valakivel megtörtént valami, nem biztos, hogy az mások számára is érdekes lesz. Minden megosztás mögött ugyanis érzelmek vannak. Van, aki jót nevet a tartalmon, másokat megijeszt, van, akit feldühít és olyan is akad, akit szomorúvá tesz egy történet.

Ha pedig a tartalom kivált valamilyen érzelmet, máris nem közömbös számunkra.

Ez viszont még csak egy dolog. A tartalom megosztásában van még egy tudat alatti motiváció. Mégpedig az, hogy visszajelzést várunk azoktól, akikkel megosztjuk a történetet. Ki szeret egyedül nevetni? Ha felháborodunk valamin, másoktól is támogatást várunk. Ha valamire fel szeretnénk hívni a figyelmet, azt várjuk, hogy mások is továbbadják – és sorolhatnánk, hogy milyen egyéb belső késztetés vezérel minket, amikor megosztunk egy tartalmat.


Az alap tehát a jó sztori… No, meg az, hogy a célközönségedhez szólj. Hiába kezded ugyanis elmesélni a futásról szóló történetedet egy olyan embernek, aki ki nem állhatja a mozgást. Vagyis a jó történet mellett jól behatárolt célközönségre is szükséged lesz.


De, hogy kicsit tudományosabbak is legyünk, nézzünk egy-két statisztikát is.

A Salesforce közlése szerint a Facebookon például 1000 megosztott tartalomból 69,3 százalék volt pozitív érzelmeket kiváltó cikk, 23 százalék semleges, míg 7,7 százalék negatív. Egy másik felmérés szerint pedig a legtöbben azért osztanak meg tartalmat, hogy másokat szórakoztassanak vele. Az arányuk 48 százalék. De sokan – 17 százalék – csak azért kattintanak a megosztásra, hogy jelezzék, azonosulnak az adott információval. És viszonylag magas azoknak az aránya is, akik tanító céllal osztanak meg tartalmat (11 százalék). Ez utóbbi is egy érdekes motiváció, amire érdemes nagy hangsúlyt fektetni, amikor célt keresel a tartalmadnak.

Merthogy cél nélkül írni megint csak nem érdemes….

A rövid eszmefuttatásunk végeredménye tehát az, hogy jó történet nélkül nincs jó tartalom. Ezért ha a terméked, a szolgáltatásod hírét szeretnéd terjeszteni, akkor úgy mesélj róla, hogy az egy érzelmeket kiváltó sztori része legyen. Ha ebben segítségre lenne szükséged, mi szívesen állunk a rendelkezésedre. Keress minket bátran az elérhetőségeinken!

Íratkozz fel a hírlevelünkre

Ha gyakran elúsznak a napjaid és emiatt olykor nehezen tudod követni, hogy éppen mi történik az online marketingben, akkor Neked is segíthet a hírlevelünk. Iratkozz fel, és velünk képben maradhatsz.