Mi lesz veled Facebook hirdetés? – Így küzd meg a Google az adblock-kal

Elég mozgalmasan telt az április a tartalommarketing tekintetben. Nálunk, a Burkon.Media-nál és az egyes közösségi, marketing platformoknál is. A Facebook-bortányról Te is biztos hallottál, úgyhogy erről nem is írnék. Legalábbis úgy nem, ahogy azt mindenki teszi. A változásokat nem a felhasználói oldalról nézzük meg, hanem a hirdetők szemszögéből. Aztán a Google-től is van egy hírünk és a GDPR (adatvédelmi irányelvek) szabály bevezetéséhez is van hozzáfűzni valónk. Annak jártunk utána, hogyan segíti a jogszerű feliratkozást a MailChimp.

Kezdjük a Facebook-témával! Tartalommarketing oldalról megkerülhetetlen a kérdés: Mi lesz a szakszerűen, pontosan célozható hirdetésekkel, ha a felhasználók nem járulnak hozzá ahhoz, hogy az adataikat használja a Facebook a hirdetésekhez. Plusz az is kérdés, mi történik akkor, ha bevezetik a fizetős, reklámmentes Facebookot. Ez utóbbit könnyű megválaszolni. Nem lesz nagy hatással a hirdetőkre, mert egy friss felmérés szerint a felhasználók csupán 64 százaléka lenne hajlandó fizetni azért, hogy ne jelenjen meg neki reklám. Vagyis a többség akkor is célozható marad, ha jön a fizetős Facebook.

A másik kérdés megválaszolása sem sokkal bonyolultabb, bár a válasz összetettebb, mivel a végeredmény a felhasználói tudatosságtól függ. Vagyis ha sokan utasítják el a célzott hirdetéseket, az eredmények tekintetében hirdetőként bajban lehetünk. Viszont ha a Facebook használói felismerik azt, hogy az csak jó, ha olyan reklám jelenik meg számukra, ami érinti őket, akkor eredményesek lehetnek a hirdetések. A Facebook ugyanis így is úgy is jelenit meg hirdetést, csak az a kérdés, hogy használja-e a személyes adataidat vagy sem. Én egyébként azt gondolom, hogy inkább célzott hirdetést lássak, olyat, ami érdekelhet, mint olyat, amihez közöm sincs.

Ja, attól még, hogy valaki nem kéri a célzott hirdetést, a Facebook mindent rögzít rólad. Persze ezt törölheted és módosíthatod is. De alapból talán az a jobb megoldás, ha az érdeklődési körnek megfelelő hirdetéseket látok a hírfolyamban. Reméljük, más is így gondolja.

Még egy dolog. A hirdetőket ott érinti még a változás, hogy harmadik személytől származó adatokat nem használhatnak fel a kampányaik során. Vagyis a célközönség meghatározásakor csakis a Facebookra hagyatkozhatnak. Ez az intézkedés egyébként részben a GDPR változásnak köszönhető módosítások hozadéka.

És ha már GDPR, nem árt tisztában lenni azzal sem, hogy a hírlevél feliratkozás is érintett az adatkezelés kérdésében. Vagyis ha te is építesz saját listát, erre is figyelned kell. Azért ezt emeljük ki, mert ez szinte minden weboldallal rendelkező cégre jellemző tevékenység…. Szóval van egy tippünk.

Mi eddig is nagyon szerettük a MailChimp-et, de most, hogy GDPR kérdésben is ennyire profik, tovább mélyült a bizalom az alkalmazás iránt. A hírlevél app ugyanis végigvezeti az előfizetőit egy olyan folyamaton, ami abban segít, hogy elfogadtasd a már feliratkozott felhasználókkal az új adatkezelési irányelveidet, és a feliratkozó formodat is jogilag megfelelővé teszik. Egészen pontosan megmutatják, hogyan lesz a feliratkozási felület a GDPR szerint elfogadott. Ugyanitt adnak helyet arra is, hogy leírd, Te mit kezdesz a felhasználók adataival, és hogyan kezeled azokat. Egyébként ahogy a szabályok azt előírják, a MailChimp feliratkozók bármikor módosíthatják és törölhetik a profiljukat. Szóval csak ajánlani tudjuk a MailChimpet. 

A Google pedig az adblocker-ekkel küzd.

Nem is akárhogy. Az AdWords-ben ugyanis lehetővé teszi a tartalommarketing szakembereknek, hogy a hirdetéseket tiltóknak egy személyre szabott üzenetet küldjenek arról, hogy milyen hirdetést szeretnének mutatni nekik – már, ha engedélyezik a bannerek megjelenését. Szerintünk ez egy hasznos lépés.

Plusz az adblock-kolás elleni küzdelem része az is, hogy azokat az oldalakat, amik felhasználókat zavaró hirdetés formátumokat engedélyeznek, büntetik a keresőkben. Így (is) szeretnék csökkenteni azoknak a számát, akik tiltják a hirdetéseket.

Szóval a Google talán talál egy rést, hogy miként lehet a célzott hirdetéseket eljuttatni azokhoz is, akiket zavarnak az idegesítő reklámok, de érdekelheti őket a hirdetett termék, szolgáltatás. Szolid, szimpatikus megoldásnak tűnik az ilyen személyes AdWords üzenet. Amihez hasonlóval egyébként az egyes portálok is kísérleteznek, nem sok sikerrel.

Végül nézzük, hogy mi történt nálunk tartalommarketing vonalon

Elkészültünk a Vas Megyei Turizmus Szövetség arculatával, online “párkereső” játékot indítottunk Sárvárnak. Kiderült, hogy a részben általunk menedzselt ELTE gépészmérnök kampány meglehetősen jól teljesített. Szombathelyen erre a szakra felvételiztek a legtöbben. Aztán menedzseltük egy építőipari és lakberendezési kiállítás Facebook kampányát, nekiláttunk egy autóipari rendezvény online kommunikációjának és egy új, pezsgőfürdők gyártásával, forgalmazásával foglalkozó ügyfelünk is lett. Persze ezek mellett vittük tovább a meglévő ügyfeleink projektjeit. Rengeteg szöveget írtunk, amihez – mármint a szövegíráshoz – kapcsolódóan hamarosan lesz egy új fejlesztésünk is.

De erről majd a következő összegző postban írok.

 

Íratkozz fel a hírlevelünkre

Ha gyakran elúsznak a napjaid és emiatt olykor nehezen tudod követni, hogy éppen mi történik az online marketingben, akkor Neked is segíthet a hírlevelünk. Iratkozz fel, és velünk képben maradhatsz.