Hogyan növelhető egy weboldal látogatószáma? – Ha viszonylag állandó mennyiségű organikus forgalmat szeretnél a weboldaladra, egy úgynevezett örökzöld tartalomtípust kell létrehoznod. Legyen egy olyan topic a weboldaladon, ami egy nagyon is célzott közösségnek szól. Egy olyan terjedelmes bejegyzés, amit folyamatosan frissítesz.
Hogy pontosan kiknek készüljön ez látogatószám növelő bejegyzés, és mi legyen ennek a témája?
A 80/20-as szabály alapján ezt kiderítheted. A Pareto-elv ugyanis a webes tartalommarketingre, a Google-ből származó forgalomra is érvényes.
Vagyis: a bejegyzések 20 százaléka hozza a forgalmad 80 százalékát. Ha pedig ez a 20 százaléknyi bejegyzés olyan érdeklődőket irányít az oldalra, akik jó eséllyel vásárlóvá konvertálhatók, az eredmény kézzelfogható lesz. Szóval nem mindegy, miről és hogyan írsz abban a bizonyos pár bejegyzésben.
De hogyan hozható létre ilyen, a weboldal látogatottságát nagyban növelő örökzöld szöveges tartalom?
Kezdd a kulcsszó kutatással! Nézd meg, hogy a te szolgáltatásodhoz kapcsolódó témában milyen kifejezések jöhetnek számításba! Használd ehhez a Google AdWords kulcsszótervezőjét! Ha ezzel megvagy, kezdj bele egy nagy terjedelmű, 1500 szónál is hosszabb bejegyzésnek az írásába. Persze ha a szövegírás nem a szíved csücske, erre minket is megkérhetsz. A szövegírás rendelő webes alkalmazásunkat itt éred el.
Miért kell ilyen hosszúnak lennie a bejegyzésnek?
Mert olyan szövegre lesz szükséged, amit a Google szakértői tartalomnak minősítenek. Ez lesz az a tartalom az oldaladon, amit folyamatosan gondoznod kell. Így lesz mindig friss a benne lévő információ, és így kerül mindig a konkurencia elé.
Mit jelent az, hogy gondozni kell ezt a bejegyzést?
Folyamatosan frissítened kell. Nem szabad, hogy elavuljon, rendszeresen hozzá kell tenned a témában elérhető új információkat. Havonta bővítsd, hogy minél értékesebb legyen a szöveg. Tegyél bele képeket, idézz elemzéseket! De ne felejtsd el a közzététel dátumát is frissíteni. Ugyanis a Google-ben az is számít, hogy mennyire friss egy tartalom.
Készülj fel, nem lesz egyszerű!
Ne add fel, ha az oldalad egyből nem lesz az elsők között. A SEO ugyanis nem egyik pillanatról a másikra hoz eredményt. Sok idő kell, amíg a top-ra kerülsz. De ha odaértél, sokáig profitálhatsz a Google helyezésből – már ha frissíted a bejegyzést.
A korábbi eredményeket is célszerű elemezni
A másik módszer az örökzöld tartalom ideális témája megtalálásának, ha elemzed az eddigi eredményeket. A Google Analytics-ben meg tudod nézni, hogy melyik tartalmad iránt volt nagyobb az érdeklődés. Vesd össze a közösségi oldalról és az organikus találat alapján érkezők által olvasott bejegyzések tartalmát! Ezzel a módszerrel hamar kiderítheted, hogy milyen témában lesz szükséged örökzöld tartalomra. Ha ezt megteszed, látni fogod, hogy valóban a bejegyzéseid 20 százaléka hozza majd a forgalmad 80 százalékát. Így kiderül az is, melyik az a 20 százaléknyi bejegyzés, aminek a tartalmait még részletesebben ki kell dolgoznod.
Így bővítsd a tartalommarketing stratégiát!
A fő tartalomhoz kapcsolódóan írj rendszeresen apróbb postokat. Ezek mind kiegészítői legyenek az örökzöld tartalmadnak. Ha például megjelent egy új elemzés, arról írj a fő tartalomban, de a részleteket a kapcsolódó rövidebb, könnyebben emészthető bejegyzésben kell kifejtened. Erre természetesen hivatkoznod kell az örökzöld tartalomban.
Most egyelőre ennyit az evergreen tartalmakról. Szerintünk érdemes megfontolni egy-két ilyen bejegyzés publikálását. Ha Te is így vélekedsz, és szeretnél egy ilyen látogatottságnövelő bejegyzést, mi segítünk a szövegírásban. A webes alkalmazásunk segítségével leadhatod a rendelésedet. Klikk ide!