Egy jól megírt online szöveg rengeteg platformon hasznosítható

Belegondoltál már abba, hogy hányféle felületen tudsz hasznosítani egy jól megírt szöveget? Mi sem számoltuk még össze. Eddig. De most, miután azon kezdtem el gondolkodni, hogy a múlt hónapban írt, szövegírás témájú blogbejegyzéseket miként helyezzük el a hírlevélben, megtettem. Tippelj, mennyi jött össze!

Tíz. Az első a blog – mi más lenne. Ez az, ami az alap. Ha van egy korrekt blogpostod, már van mit postolnod más online felületeken is.

Mondjuk készíthetsz hírlevél tartalmat. Van, hogy elegendő a blogbejegyzésünk bevezetőjét beleszerkeszteni a hírlevélbe, de egy rövidebb post esetén akár az egész tartalmat is kiküldheted a listádon szereplőknek.

Aztán ott van a Facebook is. A blogbejegyzésedet itt is megoszthatod. A szöveged adott, “csak” egy rövid mondatot kell írnod a megosztás mellé. Erről már korábban írtunk: 40 karakter az ideális hossz. Ami nagyjából 6 szó. Az embereket ugyanis általában a mondat első három és utolsó három szava fogja meg.

De a blogbejegyzést hasznosíthatod más közösségi felületeken is. Mondjuk a LinkedIn-en. Akár egy rövidebb kivonat formájában, egy önálló, rövidebb terjedelmű postként.

Az ötödik hasznosítási területe a blogbejegyzéseknek az infografika. Igaz, itt már szükség lesz grafikai készségekre is. De talán érdemes erre is áldozni, ugyanis az agyunk 60 ezerszer gyorsabban megjegyzi a vizuális információt, mint a szövegeset. Az agyunk által megjegyzett információk 90 százaléka vizuális. Ráadásul az emberek 30 százalékkal olvashatóbbnak tartanak egy infografikát, mint egy klasszikus blogbejegyzést. Szóval a szöveged konkrétumaiból akár infografikát is készíthetsz. Ami aztán mehet a Pinterestre – mondjuk. És ez a hetedik lehetőség.

A szövegedből készülhet továbbá white paper vagy ebook. Hasznosíthatod úgy is a blogbejegyzéseidet, hogy letölthetővé teszed azokat több másik postoddal együtt – természetesen egy-két extrával kiegészítve.

Ha viszont rövidebb tartalomban gondolkodsz, megoszthatsz a blogpostodból idézeteket mondjuk az Instagramon. Ennek létrehozásában a Canvas alkalmazása segíthet.  

Illetve hang és videó formájában is hasznosítható a blogpost szövege. Készíthetsz mondjuk a YouTube csatornádra egy tutorial videót, vagy ugyanennek az anyagnak csak a hangját tartalmazó változatot is legyárthatod. Így egy letölthető podcast lesz belőle.

Szóval nagyjából tíz olyan online platform létezik (jelenleg), ahol egy jól megírt blogbejegyzés valamilyen formában hasznosítható. Persze nem egy az egyben… Mindenesetre azzal jelentősen lecsökkenthető az egyéb tartalom gyártásához szükséges idő, ha áldozunk a szövegírásra.

Ha Te is így tennél, mi segítünk. Szövegírás megrendelésre itt van lehetőséged.

 

Íratkozz fel a hírlevelünkre

Ha gyakran elúsznak a napjaid és emiatt olykor nehezen tudod követni, hogy éppen mi történik az online marketingben, akkor Neked is segíthet a hírlevelünk. Iratkozz fel, és velünk képben maradhatsz.