Az elmúlt hét top információja (számomra) a Turizmus Online oldalán jelent meg. Nyilván szakmai okok miatt állítom ezt. A téma ugyanis a Z generáció megszólítása volt. Nem titkolom, sok fejtörést okoz nekünk, hogy a Z generációt hogyan érjük el hatékonyan. Több olyan projektünk is fut, ahol tizenévesekhez kell szólni. És be kell látni, ez nem egyszerű feladat. Ők teljesen máshogy fogyasztanak tartalmat, mint az idősebb generáció….
Lényeg a lényeg: én minden olyan kutatási összefoglalónak örülök, amiben a fiatalabb generáció hatékony megszólításáról találni adatot. Ez, a turizmusonline.hu-n megjelent cikk is ilyen. Ebben egyebek mellett leírják, hogy a Z generáció a kimondott szavak és a leírt mondatok helyett inkább emotikonokkal, fotókkal és gifekkel kommunikál. Ami önmagában még nem is lenne hátrány, csakhogy a fiatalok tudatosan kerülik a reklámokat. Szóval a klasszikus hirdetés náluk kilőve, marad a közösségi tartalom. Azok közül is inkább az alternatív megoldások, úgy, mint a chat és a story. Érdekes tény még, hogy Z generáció tagjainál rendkívül sokat csökkent a koncentrációs idő. Ami régen 12 volt, az ma 3 másodperc. Ezért is nyer érvényt az a megállapítás, hogy ennyi idő alatt legfeljebb egy emoticon vagy egy fotó, esetleg egy videó tud üzenetet átadni nekik. És, ami a szövegírást is érinti: ez a korosztály teljesen máshogy olvas, mint az idősebbek. Náluk nem megértő, hanem tartalom kereső az olvasási mód. Ők nem az elejétől a végéig olvasnak el egy szöveget, hanem pásztázzák az infókat. A közösségi média erre tanítja őket. Hiszen a sok információt csak így lehet befogadni.
Ami tehát működik: a chatbe, a story-ba ágyazott marketingüzenet. Például márkázott matricák, amiket – ha azok elég trendik – a fiatalok előszeretettel használnak.
Ha a teljes cikkre kíváncsi lennél, klikk ide! Köszönet a tanulmányért Nógrádi-Szabó Zoltánnak.
És, hogy manapság hol lehet még elérni a tiniket?
A Facebookon biztosan nem. Az Instagramon talán. A TikTok-on tutira. Globális szinten legalábbis. De már nálunk is egészen népszerű az alkalmazás. A 444-en postoltak is egy olyan magyar videót, amit már több, mint egymillióan néztek meg.
Az app európai népszerűsége egyébként részben annak tudható be, hogy a TikTok tavaly nyáron felvásárolta a Musically-t. Amit talán te is ismersz. Ez az az app, ahol olyan videókat böngészhettél, amin a fiatalok népszerű zenékre tátognak.
Most akkor mi az a TikTok?
Nagyon.rövid.videók – így jellemzik magukat. 15 másodperces videók postolására alkalmas platform (nem csak zenei videókat publikálnak itt).
És az app nem csak egy startup valami, hanem egy óriási közösséggel rendelkező platform. A TikTok felhasználó számban március elején már elérte az egymilliárdot. Amivel a tinialkalmazás eléggé meg is szorongatta a Facebookot. Ezek alapján nem meglepő tény az sem, hogy 2018-ban a TikTok volt a leggyakrabban letöltött program a világon. Csak decemberben 75 millió új felhasználóval bővültek.
Szóval akár szeretnénk, akár nem, a TikTok-kal számolni kell a marketingben. Ha a Z generáció a célcsoport, akkor mindenképpen. Már amennyiben az adatkezeléssel kapcsolatos problémáikat megoldják. Erről a HVG írt nemrég.
Végül egy szövegírás infó a Buzzsumo oldaláról
Nemrég az örökzöld tartalmakról írtak egy postot. Sok érdekesség olvasható ebben a cikkben, de a lényeg talán egyetlen mondatban megfogalmazható. Egy weboldalra nem elég híreket gyártani, olykor időtálló bejegyzéseket is publikálni kell.
Ha valami hosszú ideig releváns, sokáig fog forgalmat terelni a keresőkből az oldaladra. Szóval SEO szempontból rendkívül sok haszna van egy örökzöld tartalomnak. Már csak azért is, mert egy hírhez képest egy ilyen post jóval mélyebb tartalmú és hosszabb terjedelmű. Mivel a Google már azt is értékeli az oldalak rangsorolásnál, hogy a felhasználók mennyi időt töltenek egy adott oldalon, a hosszú és érdekes tartalom készítése nyerő SEO taktika lehet. Ugyanakkor az örökzöld tartalom annyira részletes, hogy sokkal többen gondolják: ezt meg kell osztani. Ami egy újabb marketing érték. Ráadásul ezekre a tartalmakra más oldalak is szívesen hivatkoznak. Ami SEO szempontból megintcsak fontos dolog. Hiszen minél több az értékes visszamutató link az oldalunkra, annál előrébb rangsorol minket a Google. És ez csak egy-két példa. Ha kíváncsi vagy a teljes cikkre és a többi, örökzöld szövegek írása mellett érvelő tippre, katt ide!
Ha pedig úgy döntesz, hogy te is postolnál sokáig érvényes és sokaknak hasznos tartalmat az oldaladra, de nincs, aki megírja azokat, mi segítünk. Bejegyzést itt tudsz rendelni tőlünk. Pár perc az egész. A témában készült korábbi postunkat pedig itt éred el.