Az influencer marketing várható alakulása 2023-ban – Ne maradj le!

A közösségi média influencerek mára az online marketing szerves részévé váltak. Olyannyira, hogy ma már a cégek marketing büdzséjének 10-20 százaléka megy influencer marketingre. Valószínűleg nem véletlenül. De melyik felület a legjobb választás és milyen eredmények remélhetők egy-egy influencer kampánytól?

Instagram vs. TikTok

A közösségi média két legnagyobb márkája ma az Instagram és a TikTok. Mindkét platform népszerűsége exponenciálisan nőtt az elmúlt néhány évben, és mindkettő a fogyasztói viselkedés befolyásolásának erőteljes eszközévé vált. A puszta számokat tekintve az Instagram nagyobb felhasználói bázissal rendelkezik, mint a TikTok – 1 milliárd havi aktív felhasználó az 500 millióval szemben -, de ha az elkötelezettségről van szó, a TikTok ma már megelőzi a riválisát. Az átlagos felhasználó naponta egy órát tölt a TikTok-on, míg az Instagramon 53 percet. A marketingeseknek figyelembe kell venniük ezeket a számokat, amikor eldöntik, hogy melyik platformot használják a kampányaikhoz. Ahogy persze azt is, hogy melyik platformon melyik korosztály van jelen.

Mennyit költenek a marketingesek influencer marketingre?

A Business Insider Intelligence kutatása szerint 2022-ben az influencer marketingre fordított kiadások világszerte elérték a 15 milliárd dollárt. Ez magában foglalja mind a márkák és az influencerek közötti fizetett együttműködéseket, mind pedig az organikus kampányokat, ahol a márkák közösségi média sztárokkal dolgoznak együtt anélkül, hogy közvetlenül fizetnének nekik. Ez a szám várhatóan tovább fog nőni a következő években, mivel egyre több marketinges ismeri fel az influencer marketingben rejlő lehetőségeket, mint a célközönség elérésének rendkívül hatékony módját.

De milyen eredményeket várnak a marketingesek az influencer marketingtől?

Minden influencer marketing kampány célja végső soron az, hogy több eladást generáljon egy adott márka számára, de a közösségi média sztárokkal való együttműködésnek más előnyei is vannak. Például egy befolyásos személyiséggel való együttműködés segíthet a márka ismertségének és a fogyasztók bizalmának erősítésében, ami növeli a hűséget és a hosszú távú bevételi potenciált egy vállalat vagy termékcsalád számára. Emellett a sikeres kampányok megnövekedett weboldal-forgalmat és magasabb konverziós arányt eredményezhetnek, köszönhetően a termékéről vagy szolgáltatásáról online posztoló rajongók szájról-szájra történő ajánlásainak.

Mennyi eladásra számíthatnak a márkák az influencer marketingtől?

Nehéz megmondani, hogy pontosan mennyi eladást lehet közvetlenül egy influencer kampánynak tulajdonítani, mivel ebben nagyon sok tényező játszik szerepet – beleértve az időzítést, a közönség méretét, a népszerűsített termék típusát. De a kutatások szerint a legtöbb vállalkozás a kampányok elindítását követő hat hónapon belül (a költségvetéstől függően) 3-szoros 10-szeres megtérülést tapasztal. Természetesen ez a szám az egyes kampányok sajátosságaitól függően nagymértékben változhat, ezért fontos, hogy a márkák szorosan nyomon kövessék az eredményeiket, hogy idővel maximalizálják a befektetésük megtérülését.

Jól hangzik….

Nagyon úgy fest, hogy 2023 izgalmas évnek ígérkezik az influencer marketing terén. Várhatóan még több márka ismeri fel az újszerű ügyfélelérés lehetőségét. Illetve az újszerű értékesítés növelésében rejlő lehetőségeket… Szakértők szerint gondos tervezéssel és végrehajtással még kiemelkedőbb eredmények érhetők el 2023-ban, mint az elmúlt években! Szóval nem érdemes kimaradni, vállalkozóként feltétlenül gondolkodj el az influencer marketing kampány futtatás lehetőségén.


Segítségre, tanácsra lenne szükséged az indulásban? Bátran keress minket! Az elérhetőségünk itt.


Kiegészítésként még néhány HubSpot adat – Ha még nem győztünk volna meg arról, hogy érdemes influencer marketingben gondolkodni…

  • Manapság 4 marketingesből legalább 1 használ influencer marketinget.
  • A Z-generáció 72 százaléka követ valamilyen influencert a közösségi médiában.
  • Az influencer marketinggel foglalkozó marketingesek 89 százaléka növeli vagy legalább fenntartja a költését ebben a szegmensben 2023-ban.
  • A millenniumi korosztály 50 százaléka megbízik az influencerektől származó termékajánlásokban. Hírességek esetén 38 százalékra csökken ez az arány.
  • A marketingesek 92 százaléka szerint hatékony marketing eszköz az influencer marketing.
  • A Z-generáció tagjainak 33 százaléka vásárolt terméket az elmúlt három hónapban  influencer ajánlás alapján.
  • A mikro influencerek akár 60 százalékkal is nagyobb elköteleződést generálhatnak, mint a makro befolyásolók.
  • Az influencer marketingre áldozó marketingesek 56 százaléka mikro influencerekkel dolgozik együtt.
  • A marketingesek 72 százaléka 2022-ben az Instagramot használta influencer kampányokra. Ez a szám 2023-ban várhatóan 4,1 százalékkal fog növekedni.
  • A marketing szakemberek 45 százaléka használta a TikTok-ot 2022-ben influencer marketinghez.
  • A marketing szakemberek 52 százaléka használta a Facebookot influencer marketing kampányokhoz 2022-ben.
  • 2022-ben a marketingesek 39 százaléka marketing költségvetésének 10-20 százalékát fektette be influencer marketingbe.
  • A vállalkozások átlagosan 6,50 dollár bevételt termelnek minden influencer marketingbe fektetett 1 dollár után.
  • 2022-ben az influencer marketingre fordított kiadások 3,69 milliárd dollárról 4,14 milliárdra ugrottak az Egyesült Államokban.
  • A TikTok megabefolyásoló (azok, akik több mint 1 millió követővel rendelkeznek világszerte) bejegyzésenkénti ára 1034 dollár volt 2021-ben.
  • Egy Instagram-megabefolyásoló bejegyzésenkénti ára átlagosan 1200 dollár volt 2021-ben.
  • Egy YouTube-megabefolyásoló szponzorált videónkénti átlagos ára 2021-ben minimum 2500 dollár volt.

Íratkozz fel a hírlevelünkre

Ha gyakran elúsznak a napjaid és emiatt olykor nehezen tudod követni, hogy éppen mi történik az online marketingben, akkor Neked is segíthet a hírlevelünk. Iratkozz fel, és velünk képben maradhatsz.