Mit kell tudni a marketingeseknek a TikTok-ról?

A TikTok jelenleg az egyik legmenőbb közösségi média platform a fiatalok körében. A platform világszerte több mint 2 milliárd aktív felhasználóval rendelkezik. Különösen a Z generáció körében népszerű. Azaz főként azon marketingesek számára lehet érdekes felület, akik ezt a demográfiai réteget szeretnék elérni. De milyen marketing tevékenységek működnek a legjobban a TikTok-on? És milyen alap tanácsokat adnak a szakértők azoknak a marketingeseknek, akik szeretnének elindulni valamilyen kampánnyal? 

Mi működik a TikTok-on?

A TikTok a kreativitásról és a hitelességről szól, így a platformon azok a legsikeresebb marketing kampányok, amik képesek kihasználni ezt a két kulcselemet. A videó is kulcsfontosságú eleme a sikeres TikTok marketingnek; sőt, tanulmányok kimutatták, hogy a videókat akár hatszor nagyobb valószínűséggel osztják meg a közösségi médiában, mint a képeket.

A TikTok-on persze ezeknek rövidnek kell lenniük (15 másodperc vagy annál rövidebb), és arra kell összpontosítaniuk, hogy szórakoztató vagy oktató jellegű üzenetet közvetítsenek.

A hashtagek szintén fontosak a TikTok-on, mivel ezek segíthetnek abban, hogy a videókat felfedezzék azok a felhasználók, akik konkrét témákra keresnek. A kampányához leginkább megfelelő hashtagek megtalálásához próbálj meg egy olyan eszközt használni, mint a Hashtagify.me, vagy egyszerűen keress népszerű és releváns hashtageket a TikTok keresősávján.

Végül a TikTok-marketing elindításának egyik legjobb módja, ha olyan influencerekkel lépsz partnerségre, akik már rendelkeznek követőkkel a platformon. A befolyásolói partnerségek segítségével szélesebb közönséget érhetsz el, és hitelességet is adhatsz a kampányodnak. Amikor potenciális influencereket keresel meg, mindenképpen legyen világos elképzelésed arról, hogy mit szeretnél, mit tegyenek a kampány részévé (pl. készítsenek videót a termékének felhasználásával), és persze ajánlj nekik olyan díjat, ami arányos az elérésükkel és a befolyásukkal. 

Szükség van a kísérletezésre.

A szakértők szerint a marketingeseknek nyitottan kell közelíteniük a TikTok-hoz, és fel kell készülniük a kísérletezésre. Mivel a platform viszonylag új, még nincsenek meghatározott szabályok vagy legjobb gyakorlatok, ezért fontos, hogy hajlandóak legyünk új dolgokat kipróbálni és megnézni, mi működik a legjobban a márkánk számára. Azt is fontos észben tartani, hogy a TikTok-on elért sikerhez időre van szükség. Ne várj eredményeket a marketing tevékenységeidtől az egyik napról a másikra. Ehelyett inkább a követők kiépítésére és a célközönségednek tetsző, vonzó tartalmak létrehozására összpontosíts.

Szóval a TikTok manapság az egyik legmenőbb közösségi médiafelület, de nem könnyű pontosan behatárolni, hogyan kezdjünk bele a platformra szánt marketingbe. A jó hír az, hogy van néhány kipróbált és bevált stratégia, amik segíthetnek a TikTok marketing tevékenységének elindításában – és az eredmények elérésében. Ha rövidre fogod a videókat, a kreativitásra és a hitelességre koncentrálsz, ha együttműködsz influencerekkel és ha okosan használod a hashtageket, akkor jó úton haladsz a siker felé.


Segítségre lenne szükséged az indulásban? Keress minket! Az elérhetőségeink itt.


 

Íratkozz fel a hírlevelünkre

Ha gyakran elúsznak a napjaid és emiatt olykor nehezen tudod követni, hogy éppen mi történik az online marketingben, akkor Neked is segíthet a hírlevelünk. Iratkozz fel, és velünk képben maradhatsz.