Az utóbbi időben – ahogy terjed az infleuncer jelenség – többen kérdezik tőlünk: hogyan lehet viszonylag gyorsan releváns követőket gyűjteni az Instagramon. Erre ez a válaszunk: egy stratégiát követve a közösség értékes tagjának kell lenni. Ami annyit tesz, hogy legalább naponta ajánlott fotót feltölteni, lájkolni és kommentelni, plusz követni másokat.
Véleményvezérré válni nem olyan egyszerű, mint sokan gondolják. Jó pár órát elvehet a napból az, hogy aktívak legyünk, és minőségi fotókat készítsünk. Persze mindent lehet automatizálni, de ha nincs stratégia, nem biztos, hogy megéri.
Kíváncsiságból egyébként futtattunk egy tesztet a napokban. Ami be is bizonyította, hogy az előrelépéshez komoly napi szintű aktivitásra van szükség. A módszerrel három nap alatt 38-40 százalékos növekedést értünk el egy kis követői számmal rendelkező teszt profilban. Ezt úgy hoztuk össze, hogy körülbelül 400 Instagram felhasználót kezdtünk el követni és 400 fotót lájkoltunk. Ebből jött nagyjából 40 követő.
Vagyis ezek alapján megállapíthatunk egy 10 százalékos szabályt…
Bár azt is hozzá tennénk, hogy ez csak egy teszt volt, ami lehet véletlen eredmény is. Mindenesetre az biztos, hogy napi szintű, komoly aktivitás nélkül nem lehetsz sikeres.
Nálunk a kommentelés kimaradt – Te ezt se hanyagold!
Ha kommentelsz, a követések száma valószínűleg pár százalékot még nőni fog. Mi ezt nem tettük meg.
Attól még, hogy ész nélkül lájkolsz, nem biztos a siker…
Az eredmények alapja a jó fotó. Ami persze relatív, de azért léteznek statisztikák arra vonatkozóan, hogy mi tetszik a “népnek”. Például azok a fotók, amiken arc is látszik, 38 százalékkal több követőt hoznak, mint azok, amiken nem. Ennek egyébként egyszerű oka van. Az emberi agy önkéntelenül is felfigyel az arcot formázó mintákra. Ezért van az, hogy a feedünk pörgetése közben megállunk, amikor arcot látunk.
A másik húzó dolog: ha story van a képen. Amikor elmesél valamit a fotó, az sokkal érdekesebb az embereknek, mint az, ami csak szimplán bemutat valamit. Ezért szeretjük azokat a képeket, amiken mozgást látni, és nem olyan valakit, aki a “kamerába” néz. Persze a story nem mindig jön át teljesen. Ezért fontos, hogy jó legyen a kép alatti leírásod.
Ugyanakkor az se mindegy, mikor postolunk. A siker érdekében ezért alkalmazkodj a célközönséged napi ritmusához. Egyébként a statisztikák az mutatják, hogy a legjobb eredmények akkor érhetők el, ha este öt után és éjjel kettő óra között postolunk.
És ha már érintettük a célközönséget, meg kell említenünk, hogy az ész nélküli követés, lájkolás nem célravezető, ha influencer szeretnél lenni. Fontos, hogy olyan közösséget építs magad köré, amire vevő lehet egy márka. Így jöhetnek csak megbízásaid.
De ugyanezt mondhatnánk a cégeknek is. Legyen az Instagram stratégia része a pontos célközönség meghatározása.
Ezt egyrészt úgy teheted meg, hogy megfelelő hashtag-eket használsz a fotóid postolásakor. Másrészt úgy, hogy földrajzi hely, nyelv és érdeklődés alapján kezdesz el lájkolni, követni és kommentelni.
Így a visszakövetések is nagy valószínűséggel számodra relevánsak lesznek.
Ja, és postolj videókat is! Nagyjából ennyi.
Azt hiszem, most én is nekilátok ennek, és felhúzom a 120-as követői bázist :). Ha kíváncsi vagy az eredményekre, kövesd nyomon itt a folyamatokat! Talán lesz is időm rá… Mert idő az bizony kell.