A szövegírás ugyan fontos része a SEO-nak, viszont ha az optimalizált szövegedet nem a “SEO-szabályok” szerint töltöd fel a weboldaladra, sajnos nem tettél meg mindent azért, hogy az elsők között szerepelj a keresőkben.
A SEO szövegírás és a tartalom feltöltése
Azért, hogy ezen ne múljon a siker, összehoztunk Neked egy mini szövegírás sorozatot.
Ez akkor is segíthet, ha magad írsz szöveget a saját blogodba, illetve akkor is jól jön, ha tőlünk rendeled meg az alkalmazásunkon keresztül a szövegírás szolgáltatást.
Ha a szövegírás rész kipipálva, a szöveged hátterének “kitakarítása” még hátra van.
A szövegírás után jöhet a takarítás. Mi a Compositions-ban, illetve a Google Docs-ban írunk szöveget. Az előbbi egy nagyon letisztult szerkesztő. Pontosabban egy szöveg bevitelére alkalmas app. Ebben ugyanis nem lehet formázni a szöveget, legfeljebb sort tudsz váltani, és kész.
Kérdezhetnénk, hogy mi értelme egy olyan programnak, ami ennyire minimál… Egyrészt nem zavar be mindenféle plusz ikon, így kifejezetten segíti a szövegírásra való koncentrálást. Másrészt: mivel nem lehet szerkeszteni a tartalmat, nem kerül a szöveg hátterébe semmilyen kódrészlet, amit később feltöltenénk a weboldalra.
De akkor hogyan lesz keresőbarát formázású a szöveg?
Mi a címeket, az alcímeket az adott weboldal saját adminisztrációs felületén található szövegszerkesztőben adjuk hozzá. Minden formázást itt végzünk el. Még akkor is, ha a Google Docs-ban készült a tartalom. Ezt utóbbit egyébként csak azért használjuk, mert így a szövegírók a szerkesztőkkel is könnyedén megoszthatják a tartalmat. Illetve a javítások is nyomon követhetők.
De az itt elkészült szöveget teljesen formázzuk… Ennek egyébként van egy nagyon egyszerű módja. Csak egy billentyű kombinációt kell megjegyezned:
- Mac-en: CMD+Shift+V
- Windows rendszernél: CTRL+Shift+V
Így biztosan nem viszel át semmi “akadékot” a szövegszerkesztődből a weboldal grafikus szerkesztőjébe. Legalábbis ha Chrome-ban dolgozol.
He ezzel a megoldással valamiért nem működne a dolog, a grafikus szerkesztőkben általában van egy “formázás tisztítás” gomb, amivel ugyanezt megteheted a beillesztett szöveggel.
És, hogy miért célszerű így cselekedni és a szövegírás után újra formázni a szöveget?
Mert a sok, háttérben lévő plusz, felesleges kódrészlet összezavarja a Google-t. A kereső ugyanis ebből tájékozódik. A háttérből deríti ki azt, hogy mely szövegrészek különülnek el egymástól, hol van fontos tartalom, mely tartalmi elemek logikailag hova tartoznak. A háttérből állapítja meg azt, hogy az olvasó mennyire könnyen igazodik el a szövegben. Hogy a SEO-szöveg alkalmas-e arra, hogy annak is hasznos legyen, aki csak egy bizonyos szövegrészre kíváncsi, és annak is, aki mélyebben tájékozódna a teljes témáról.
Szóval csak az legyen a háttérben, ami a Google-nek is szükséges. A szövegszerkesztők extra infóit inkább hagyjuk az adott programban.
A tőlünk rendelt szöveget is ebből a megfontolásból küldjük txt formátumban is. Így biztosan nem megy át semmi felesleg.
Rendelnél Te is szövegírást az alkalmazásunk segítségével? Nézd meg itt a lehetőségeket!
A következő részben a képek postolásához adunk tippeket.