E-mail marketing előrejelzések 2023-ra – Érdemes még hírlevélben gondolkodni?

Az e-mail marketing gyakorlatilag már az internet kezdete óta létezik. De vajon még ma is hatékony marketing eszköz? Mennyire éri meg 2023-ban hírlevél kampányokkal foglalkozni?

De úgy is feltehetjük a kérdést: Használnak-e a marketingesek manapság hírleveleket az értékesítéshez?

A rövid válasz: igen! A digitális technológia fejlődése ellenére a marketingesek körében továbbra is népszerű a hírlevelek kiküldése. Valójában a hírlevélküldés az egyik leghatékonyabb módja a meglévő ügyfelek és a potenciális, leendő ügyfelek elérésének. A hírlevelek ugyanis nemcsak a jelenlegi ügyfeleket tájékoztatják, hanem hatékony eszközként szolgálnak az új érdeklődők generálásában is.

Mit jelent ez a számok tekintetében, mi a hírlevelek konverziós aránya?

A hírlevelek konverziós aránya számos tényezőtől függ. Átlagosan azonban a hírlevelek konverziós aránya 4-7 százalék. Ez nem egy hatalmas szám, de még mindig jelentős, figyelembe véve, hogy az e-mailek lényegesen kevesebbe kerülnek, mint más hirdetési formák, például a tévé- vagy rádióreklámok. Illetve a közösségi hirdetésekhez képest is olcsóbbak. Ráadásul ha helyesen kezelik, az e-mail kampányok személyre szabott üzeneteket közvetíthetnek, amelyek közvetlenül a célpiacot szólítják meg. Vagyis jó célzással, ügyes marketinggel rendkívül hatékony eszköz lehet.

Melyek a legnépszerűbb hírlevél-küldők? Mit használjunk?

Jelenleg a legnépszerűbb hírlevél-küldők közé olyan cégek tartoznak, mint a MailChimp és a Constant Contact. Ezeknek a cégeknek a szolgáltatásai lehetővé teszik a marketingesek számára, hogy a weboldalukról vagy harmadik féltől származó alkalmazásokon keresztül könnyen létrehozzanak és küldjenek hírleveleket.

Emellett ezek a szolgáltatások részletes analitikát nyújtanak a felhasználók számára, hogy nyomon követhessék a kampányaik hatékonyságát, és ennek megfelelően kiigazításokat hajthassanak végre. 

Mit hoz 2023 a hírlevél-küldés számára? 

Túl korai lenne véglegesen megmondani, hogy mit hoz 2023 a hírlevél-marketing számára, de az egyik előrejelzés szerint az AI-alapú (mesterséges intelligencia) automatizálási eszközök egyre fontosabbá válnak a kampányok optimalizálásában. Ezek az eszközök várhatóan lehetővé teszik a marketingesek számára, hogy dinamikus e-maileket hozzanak létre az ügyfelek viselkedési adatai alapján. Az olyan feladatok automatizálásával, mint a lista szegmentálás és a tartalom kurálás, a marketingesek időt spórolhatnak, így több figyelmet fordíthatnak a feliratkozóiknak szóló, vonzó tartalom létrehozására. 

Nem kérdés tehát: az e-mail marketing továbbra is hatékony módja az ügyfelek és a potenciális ügyfelek elérésének. A 2023-as évben és azon túl várhatóan egyre fontosabbá válnak az automatizált eszközök a kampányok optimalizálásában, valamint az AI által generált tartalmak fokozott használata az e-maileknek az ügyfelek preferenciái szerinti személyre szabásához.

Ahogy a technológia tovább fejlődik, úgy számíthatunk arra, hogy az e-mail marketing stratégiák is fejlődni fognak. Szóval a hírlevél küldés továbbra is fontos marketing eszköz marad. 

Érdemes tehát számolni a lehetőséggel. Ha te is így tennél, ránk számíthatsz a hírlevél kampányod kidolgozásában és természetesen a létrehozásban és a menedzsmentben is.  A kapcsolati infók itt.

 

Íratkozz fel a hírlevelünkre

Ha gyakran elúsznak a napjaid és emiatt olykor nehezen tudod követni, hogy éppen mi történik az online marketingben, akkor Neked is segíthet a hírlevelünk. Iratkozz fel, és velünk képben maradhatsz.