Marketing szakemberek azt mondják, ott kell kommunikálni, ahol felhasználókat el lehet érni. Ez ma a közösségi média. Én személy szerint nem vagyok egy nagy sociál média fun, az üzenetküldő alkalmazásokat pedig tudatosan próbálom kerülni. Legalábbis a magánéletben. A munkában, a tartalommarketing stratégia tervezésben viszont egyre nagyobb szerepet kapnak ezek az appok. A fiatalabb korosztálynál ugyanis a hírlevelezésnek már nincs sok értelme, a célzott Messenger és Viber üzeneteknek viszont van. Persze ezzel nem azt mondjuk, hogy vége a hírlevelek időszakának. Csupán annyit, hogy már az üzenetküldő alkalmazásokkal is számolni kell a tartalommarketingben.
Mire gondolok konkrétan?
Arra, hogy például egy új blogbejegyzés linkjét egy új terméked hírét a Facebook, pontosabban Messengeren keresztül is elküldheted már azoknak (tömegesen), akik korábban jelezték, hogy érdeklődnek a tartalmaid iránt. Azaz már kapcsolatba léptek veled a Messenger alkalmazásban és feliratkoztak az értesítésre. Ha így továbbítod az infót, jóval nagyobb megtekintési arányra számíthatsz, mint egy szimpla hírlevélnél. Ritkán hagyjuk ugyanis figyelmen kívül a bejövő rövid üzeneteket. A Buffer szerint egyébként ezeknél az üzeneteknél megnyitási arány eléri a 80 százalékot. És a kattintási arány is több mint 13 százalék. Szemben az e-mail eredményekkel, ahol a megnyitási arány 33 százalék, a kattintás arány pedig 2,1 százalék.
Forrás: Hubspot
De nem csak a megnyitási és kattintási arányban van nagy különbség. A küldött üzenet terjedelmében is. Míg a hírlevélben több infót is küldhetsz, addig a Messengeren csak egy-egy mondatot. De ez pont elég arra, hogy felhívd a felhasználóid figyelmét arra, hogy egy új blogpostot publikáltál az oldaladon.
Az ilyen üzenet egyébként egyáltalán nem tolakodó és nem is értékesít. A Facebook ez utóbbit jelenleg nem is engedélyezi. Szóval erősen a tartalommarketing elvek érvényesülnek a Messenger marketingben. Az már más kérdés, hogy ma már a Messengeren is lehet hirdetéseket megjeleníteni. De ez egy külön post témája.
Visszatérve: kiváló külső alkalmazásnak tűnik az üzenetek küldésére és a feliratkoztatásra a Chatfuel. Bár őszintén szólva mi még nem használtuk, de a Buffer ajánlása szerint teljesen kiszolgálja az igények.
Ami egyébként így kommunikál.
Forrás: Buffer
Írsz egy üzentet és megkérdezed, hogy küldhetsz-e értesítést. Ha válasz igen, már mehet is a rendszeres kommunikáció. Fontos tudnod, hogy ez is teljesen automatizált folyamat, szóval az egészet a chatbot is elvégzi helyetted, ha szeretnéd.
Szóval, ha tartalommarketing stratégiát tervezel, a Messenger és Viber marketinggel mindenképpen számolj. A tartalom megírásában pedig szívesen segítünk. Persze, ha úgy van, a Messenger marketingben is számíthatsz ránk.