Ha el szeretnéd érni a fiatalokat, mindenképpen közösségi médiás történetmesélésben gondolkozz

Ez is egy #throwbackthursday post -» A napokban kaptuk a megkeresést, hogy segédkezzünk egy országos egyetem felvételi kampány kialakításában. A feladat nagyon összetett, amivel még nem is lenne gond. A kihívás inkább az, hogy képesek legyünk a fiatalokat érdemben megszólítani. Illetve az, hogy ne csak elérjük, hanem rá is vegyük őket a jelentkezésre.

Ami azért olyan nehéz feladat, mert ha az intézménynek nincs trendi imázsa, akkor hiába minden erőfeszítés. Az imázs újraépítése pedig nem olcsó és nem megy pik-pakk… Ettől elvonatkoztatva természetesen foglalkoztunk a témával, és elkezdtünk kutakodni a lehetséges irányok felől. A leghatékonyabb platformnak pedig az Instagram story-s bizonyúlt. Az elérés itt a legnagyobb, nem mellesleg rendkívül sok infót át lehet így adni, hiszen viszonylag sokáig meg lehet ragadni a fiatalok figyelmét. A történetekben rejlő lehetőségeket aztán kicsit továbbgondoltam és arra jutottam, hogy milyen menő lenne, ha egy mini videós Insta’ story sorozatot indítanánk. Akár influencer szereplők bevonásával. Hiszen ha egy folytatásos film készülne, amiben tényleg van story, akkor az érintett korosztály valószínűleg rendszeresen visszatérne, így az üzenet is sokkal mélyebbre jutna.

Az ötlet persze nem teljesen egyedi. Biztosan hallottatok az Eva Stories kampányról, amiben Eva Heyman-nak, egy 13-éves Holocaust áldozat naplójának a mozgóképes változatát ismerhetjük meg. Sokkal többet nem is nagyon írnék erről, inkább nézzétek meg ezt a videót.

A cél egyébként itt is hasonló – csak a téma súlya jóval nagyobb -, megszólítani a fiatalokat és átadni nekik értékes információt.

Na, de lépjünk tovább. Kiderült számomra, hogy az Eva Stories nem az első és egyetlen story “sorozat”. 2016-ban például elkészült a Sickhouse nevű film, amit szintén mobilra forgattak. Csak nem az Instagramra, hanem a Snapchat-re. De ez most mellékes. A Sickhouse egyébként egy teljesen fiktív anyag, gyakorlatilag egy horror történet. Pont olyan, mint amit a tv-ben is látsz, csak teljesen mobilra optimalizált. A trailert az alábbiakban láthatjátok.

Lényeg a lényeg, manapság a történetmesélés szempontjából az Instagram story-s óriási jelentőséggel bír. A fiatalokat így valóban el lehet érni, és egy jó story-val igenis lehet hatni rájuk.

Talán ezért is mutatkozik érdeklődés az érintett fősuli részéről a javaslatunk iránt.

Szóval a nyár nem ígérkezik nagyon pihenősnek, de nem baj… Hamarosan újabb posttal jövök.

@burkonlaszlo

 

Íratkozz fel a hírlevelünkre

Ha gyakran elúsznak a napjaid és emiatt olykor nehezen tudod követni, hogy éppen mi történik az online marketingben, akkor Neked is segíthet a hírlevelünk. Iratkozz fel, és velünk képben maradhatsz.