Két másodperc – Ennyi időt várunk egy weboldal betöltődésére

Ha két másodperc alatt nem töltődik be a weboldal, a látogató nem vár tovább és el is hagyja a felületet. Ami nagy probléma, hiszen így gyakorlatilag minden, marketingbe fektetett erőfeszítés – anyagi és humán egyaránt – feleslegessé válik. És ezt a Google is érzi, illetve azt is tudja, hogy ha a hirdetéseik nem hoznak eredményt a hirdetőknek, kevesebbet költenek az Ads felületen. Ezért létrehoztak egy olyan nyílt forráskódú kezdeményezést, amivel felgyorsítható a mobil weboldalak betöltési ideje. Az AMP, azaz az Accelerated Mobile Page célja, hogy javítsa a felhasználók weblap élményét. Mindezt gyors betöltéssel és optimális weblap megjelenítéssel.

Az AMP elindítása óta már 1,5 milliárd optimalizált mobil oldalt hoztak létre – ami azért nem kevés.

Mindebből egyébként az is jól látszik, hogy a Google mely oldalakat részesíti előnyben a keresőkben. Az tehát, hogy egy weboldal mennyi idő alatt töltődik be, kritikus SEO szempont. Vagyis nagy valószínűséggel előbbre kerülnek a keresőkben azok a weboldalak, amik kellő gyorsasággal jelenítenek meg releváns tartalmat – függetlenül a fejlesztésben használt keretrendszertől.

Az AMP oldalak betöltési ideje egyébként kevesebb, mint fél másodperc, ami a számítások szerint 10 százalékkal nagyobb forgalmat generál az érintett weboldalakon.

A mobilweb normál weboldalaihoz képest az AMP-keretrendszerrel készített oldalak négyszer gyorsabban töltődnek be, ami 33 százalékkal nagyobb felhasználói elköteleződést eredményez.

Két másodperc - Ennyi időt várunk egy weboldal betöltődésére

Az AMP oldalak természetesen nem csak a Google rendszerében jeleníthetők meg. Kiválóan működnek a Google-n kívül is. Fontos tudni azonban, hogy az AMP-oldalak nem kerülnek előrébb a keresőben – ahogy arra már fent is utaltunk. A Google elvileg nem tekinti ezeket rangsorolási tényezőnek. A tájékoztatás szerint a helyezés megállapítása ugyanúgy történik, mint más oldalak esetében. Mégpedig főként a releváns tartalom alapján.

Persze az AMP sem minden szempontból a legnyerőbb választás. Mivel a keretrendszerrel teljesen leegyszerűsítjük a weboldalt, sok extra funkció, widget kiszorul. Ami lead gyűjtésben mondjuk pluszt jelentett a szolgáltatónak.

Szóval a konklúzió

A weboldal sebessége jóval fontosabb, mint azt sokan gondolnák. Illetve az, hogy a felület rendkívül egyszerű és jól tervezett legyen. Ha ugyanis a felhasználó nem boldogul gyorsan, nem is konvertál. Így a felület működtetésébe fektetett energia sem térül meg kellően. Ha AMP-oldalban nem is gondolkozol, azért törekedj arra, hogy a weboldalad gyors legyen és mobilon is kiválóan működjön. Plusz legyen megfelelő tartalmad. Ha ezek adottak, már jó eséllyel kerülsz a keresők első találatai közé, illetve a hirdetésekből terelt felhasználók is értékelhető időt töltenek a felületeden.


Neked is jól optimalizált, gyorsan működő weboldalra van szükséged? Esetleg tartalom marketing támogatásra lenne igényed vagy Google Ads hirdetéssel irányítanál forgalmat a weboldaladra? Keress minket és segítünk!


A bejegyzés tartalmához az inspirációt az Admonsters.com-ról vettük.

 

Íratkozz fel a hírlevelünkre

Ha gyakran elúsznak a napjaid és emiatt olykor nehezen tudod követni, hogy éppen mi történik az online marketingben, akkor Neked is segíthet a hírlevelünk. Iratkozz fel, és velünk képben maradhatsz.