Milyen történeteket olvasnának a cégedről az ügyfeleid? Ez a szövegírás nagy kérdése

“Miről postoljunk tartalmat, amikor nem is történik nálunk olyan dolog, ami érdekelhetné az ügyfeleinket?” Ezt a mondatot hallom számtalanszor azoknál az új ügyfeleknél, akikkel azon kezdünk el gondolkodni, hogy miként lehetne kicsit többet kihozni az online jelenlétből. A válasz pedig erre az, hogy aki minden nap átél bizonyos dolgokat, egy idő után észre sem veszi a körülötte lévő story-kat.

Mivel nem külső szemlélőként nézi az eseményeket, nem is lát érdekességet a mindennapokban. Gondolj csak bele: mondjuk a bisztróba hajnalban megérkezik a friss pékáru, és reggel hozzálátnak a kolbászok sütéséhez. Ebben a rövid történetben számos értékes információ van. Írhatsz arról, hogy már korán nyit a bolt, friss a pékáru és helyben készül a kolbász. Amit a vendégek mondjuk egy hétvégi családi reggeli alkalmával el is fogyaszthatnak. Mert a hétvége a családé, reggelizni meg egyébként is nagyon fontos… Máris kész a sztori. Szóval egy – a bisztrót üzemeltetők szempontjából – hétköznapi esemény könnyen érdekessé tehető. Csak meg kell látni az eseményben a történetet. No, meg úgy kell azt megírni, hogy legyen benne kulcsszó, plusz az olvasó tényleg kedvet kapjon a “kolbászozáshoz”. De ez csak egy példa a sok közül. A cipőt forgalmazók írhatnak az aktuális divatról, a konyhabútort készítők pedig például arról, hogy mi is az a konyhai háromszög. A témák közvetlenül ugyan nem mindig kapcsolódnak az adott szolgáltatáshoz, de az ügyfeleket nagyon is érdekelhetik.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Laszlo Burkon (@burkonlaszlo) által megosztott bejegyzés,

Egyébként hasonlóan vagyunk ezzel mi is. Miről írunk itt a blogban? Pontosan arról, hogy Te hogyan tudod hasznosítani azt a szöveges tartalmat, amit az online megrendelhető szövegírás szolgáltatásunk segítségével vásárolhatsz. Pontosabban most ahhoz szeretnék tippet adni, hogy milyen témákban gondolkodj, ha szöveges tartalmat kérnél online. Mert ahhoz, hogy belefogjunk a szövegírásba, legalább a témát ismernünk kell. De a megrendelés előtt azért minimum egy kulcsszót is meg kell adnod. Hiszen az ügyfeleid keresési szokásait Neked kell ismerned. Viszont arra azért figyelj, hogy objektív mérések alapján határozd meg ezeket a kulcsszavakat. Hiszen attól még, hogy Te gondolsz valamilyen kifejezésre, nem biztos, hogy más is azt használja a böngészéskor.

Hogyan tudod meghatározni a legjobb kulcsszót?

Ebben a Google trends, illetve a Google AdWords kulcsszótervezője fog segíteni. Ezeket használva kiderül, hogy a leendő ügyfeleid az adott témához kapcsolódóan melyik kulcsszót hányszor írják be a keresőbe. Szóval ha megvan a kulcsszó, már csak arra vagyunk kíváncsiak, milyen terjedelmű bejegyzést írjunk Neked. Minél hosszabb egy post, annál értékesebb – a Google-nak. De mivel valódi ügyfeleknek, nem pedig keresőrobotoknak írjuk a szöveget, azért arra is figyelni kell, hogy a bejegyzés ne legyen olvashatatlanul hosszú.

Csak, hogy érzékeltessem: ez a szöveg eddig 410 szó, és mennyi minden belefért. 🙂

De azért jó lesz, ha lassan befejezem. Nem szeretném sok idődet elvenni. Meg ha mobilról olvasol, éppen elég ennyi szöveget végignézni. A lényeg a lényeg: ha story-t mesélsz, 500 szónál ne legyen hosszabb a post. Ha szakértői anyagot osztanál meg, mehet az 500 szó feletti terjedelem is.

Én most itt megállok. Csak annyit teszek hozzá: a szövegírás megrendelésekor azért arról is írj nekünk, hogy miről szóljon a post. Ezt a megjegyzésnél, vagy ha szöveges dokumentumot csatolnál, a fájl feltöltésénél tudod megtenni. Itt a vége: 499 szó.

Plusz egy bónusz megjegyzés:

Ez bejegyzés kb. 5-6 ezer forintból kijött. 🙂 Ha Te is rendelnél blogbejegyzést, itt megteheted.

 

Íratkozz fel a hírlevelünkre

Ha gyakran elúsznak a napjaid és emiatt olykor nehezen tudod követni, hogy éppen mi történik az online marketingben, akkor Neked is segíthet a hírlevelünk. Iratkozz fel, és velünk képben maradhatsz.