Leginkább azt, hogy a benne szereplő kulcsszavak segítségével előkelő helyen szerepeljen a weboldalunk a keresőkben. Ezáltal nagyobb forgalom érkezzen a felületre, ami végeredményben több konverziót generál. Viszont ahhoz, hogy ez teljesüljön, egy nagyon fontos dolgot nem szabad elfelejtenünk.
Méghozzá precíznek kell lennünk, amikor meghatározzuk a számunkra legrelevánsabb kulcsszavakat. Nem biztos ugyanis, hogy az a kulcsszó a legjobb választás, ami elsőre eszünkbe jut. Ne azt nézzük, hogy mi mire keresnénk, hanem kutassuk azt, az ügyfeleink mit írnak be. Kis, helyi cégként például célravezető lehet a földrajzi célzás, nagyobb webáruháznál pedig a long tail kulcsszó a nyerő. De hogyan deríthető ki, hogy mi a nekünk megfelelő kifejezés? Rengeteg eszköz található ehhez a neten. A Contently a To the Web infografikáját felhasználva mutatott is párat.
Erre természetesen a Google alkalmazásai a legjobbak. Az AdWords kulcsszókeresője például verhetetlen. Bár a Ubersuggest nevű oldal talán még többet kínál, hiszen több alkalmazást is integrál. Ezen a felületen a mi tevékenységünkhöz kapcsolódóan kapunk releváns kulcsszó javaslatokat.
Én például a tartalommarketing szóval teszteltem most, amire kiadta a rendszer a blogkészítés szóösszetételt. Ami ugyebár valóban releváns nekünk. Sőt, nem csak, hogy releváns, még viszonylag nagy forgalomra is számíthatunk, ha erre optimalizálunk, és az első helyezések valamelyikére kerülünk. Erre a tartalommarketing tevékenységhez kapcsolódó kulcsszóra ugyanis 1600 keresést regisztrál a rendszer. Az első egyébként a weboldal készítés, aminek a search volume-ja 8 ezer 100.
A Ubersuggest amúgy a Google kulcsszó tervezőjét és a Google Suggest-et használja. Ja, és azt is látjuk, mekkora a verseny az adott kulcsszóra. Szóval pillanatok alatt kiderült, mire van esélyünk hamar jó helyre kerülni a Google-ban – már, ha jó a tartalom, a szöveg.
Szóval a tartalommarketing fontos eleme, hogy megfelelő kulcsszóra optimalizáljunk. És ennek megfelelően írjuk meg a szöveget. Az viszont egy másik téma, hogy ott mire kell figyelni. De ez már a szövegíró feladata. A megbízónak azt kell tudnia, hogy a vásárlói, az ügyfelei miről és hogyan tájékozódnak. Persze a technikai teendőket illetően lehet segítséget kérni, de alapvetően mindig az ügyfélnek kell tudnia, hogyan keresik a felhasználói a termékét, a szolgáltatását. Nyilván erről neked is van elképzelésed.
De ha ezt csak úgy magunktól nem tudnánk meghatározni, a Google Webmester eszköze segíthet. Ennek a segítségével megnézhetjük azt, hogy milyen szóösszetételekre kerültünk fel a Google találati listájára az elmúlt 90 napban, plusz azok közül mire és hányszor kattintottak. Ha például egy számunkra fontos kulcsszóra a 3-4. oldalon vagyunk, érdemes lehet vele foglalkozni, az ugyanis egy kis munkával előbbre hozható. Az 50. oldalról viszont már nehezebb az ügy.
Szóval a Webmester eszközök elemzését kiértékelve nagyjából lesz egyfajta képünk, hogy min kell javítanunk és melyek azok a kulcsszavak, amikre erősítenünk kell a tartalommarketing során. Ha megvannak a kulcsszavak, rendezzük azokat egy táblázatba relevancia és téma szerint. A szövegíráskor pedig mindig csak egy témára koncentráljunk.
Ja, és nem egy szó a kulcsszó. Az Ahrefs.com által közölt kimutatás szerint egy szóra csak a keresések 2,8 százaléka irányul a Google-ban. A legtöbben ötnél is több szót írnak be, ha keresnek valamint. Igaz, ez egy, az USA-ban végzett felmérés eredménye, de ez nagyjából nálunk is igaz.
Szóval ha megvannak a kulcsszavak, kezdődhet a szövegírás. Amiben természetesen számíthatsz ránk. De ha a megfelelő kulcsszó megtalálásában lenne szükséged segítségre, akkor is jelezz nyugodtan.