Négy kérdés, ami segíthet a közösségi média marketingedben

A cégek világszerte igyekeznek fejleszteni a közösségi média marketingjüket, ezt pedig jó okkal teszik: a közösségi média folyamatosan fejlődik, innovatív módon segít felfedezni, megosztani, megtapasztalni a különböző márkákat.

2021-re várhatóan 3.09 milliárd aktív felhasználót lehet majd rajtuk keresztül elérni. További beszédes szám az is, hogy egy globális internet felhasználó átlagosan napi 136 percet tölt a közösségi médián.

A sikeres közösségi stratégia elsősorban nem a stílusról és a megjelenésről szól, hanem a márka ígéreteiről, illetve arról, hogy ezeket mennyire sikerül elérni.

Sikeresen javíthatunk a közösségi média stratégiánkon, ha feltesszük a következő kérdéseket

  1. Mik a céljaid? Függően attól, hogy egy startup vagy, vagy egy klasszikus vállalkozás, ami például egy kisebb piacot szolgál ki, a folyamat más és más lehet. Tesztelhetünk ötleteket, építhetünk új termékek és szolgáltatások előkészítésére, vagy fenntarthatjuk és fejleszthetjük a jelenlegi márkánk imázsát.
  2. Melyik felületet használjuk? Ez attól is függ, hogy a leendő ügyfeleink jellemzően melyik platformon vannak jelen, de ugyanígy függ az ügyfél identitásuktól, a preferenciáiktól. A Facebook ma többnyire az idősebbeké. Az Instagram középkorosztály terepe, itt az egészségügyi és wellness márkákra érdemesebb vizuális stratégiát kidolgozni, míg a Snapchat a fiatalok felülete. Ugyanígy lehet különbséget tenni földrajzilag is, a WhatsApp Indiában népszerű, a WeChat pedig szinte csak Kínában.
  3. Mi a tartalomstratégiánk? Meg kell értenünk és ismernünk az ügyfeleink igényeit a tartalom terén. Vannak ügyfelek, akik a rövidebb idézeteket kedvelik, míg mások a hosszabb, tartalmas és minőségi bejegyzéseket. Ha pedig inkább vizuális típusok, akkor az irányba célszerű elvinni az oldalt. Egy felmérésből kiderült, hogy a fogyasztók 46 százaléka az inspiráló tartalom miatt követ egy adott márkákat. Meg kell tehát értenie, hogy milyen típusú tartalom – például cikkek, videó, képek – vonzzák az adott közönséget. 
  4. Kész vagy beszélni a közönségeddel valós időben? A közösségi média kétirányú, ha belevágsz, elérhető kell, hogy legyél, és tudni kell általánosságban is kommunikálnod.

A fenti kérdések megválaszolásával biztosíthatod, hogy a stratégiád összhangban legyenek a céljaiddal, értéket teremtve ezzel a felhasználók számára.

 

Íratkozz fel a hírlevelünkre

Ha gyakran elúsznak a napjaid és emiatt olykor nehezen tudod követni, hogy éppen mi történik az online marketingben, akkor Neked is segíthet a hírlevelünk. Iratkozz fel, és velünk képben maradhatsz.