Szövegírás skill – Tudni kell röviden írni

A szövegírás nem könnyű, főleg a címek és a bevezetők megszerkesztése igényli a legnagyobb hozzáértést. Mutatom, hol mennyi karakterrel célszerű gazdálkodni.

Szövegírás skill – Hosszan írni mindenki tud, röviden csak kevesen

És ez az, amit megfizetünk, ha szövegíróval dolgoztatunk. Illetve részben. Hiszen számít a story is. Meg tudni kell jól használni a keresőszavakat is. De az a szövegíró van igazán topon, aki a szöveg bevezetőjét is úgy képes megírni, hogy az megfeleljen minden optimalizálási szempontnak: ne legyen túl rövid, ne legyen túl hosszú. Szerepeljen az első szavak között a kulcsszó. Lehetőleg ne ragozott formában. Mindemellett elmondja, miről szól a szöveg, és még továbbolvasásra is ösztönöz. De ugyanez érvényes a címekre is. Pár szó az egész, mégis egy halom kritériumnak kell megfelelnie. Akárcsak egy AdWords szöveges hirdetésnek. Akit érdekel a szövegírás, az online marketing, és próbált már Google hirdetést összehozni, tudja, hogy nagyon izzasztó dolog. Az a fránya karakter korlát igencsak megnehezíti a munkát. Sokan nem is gondolják, hogy egy AdWords hirdetés megírása mennyi időt emészthet fel. Megmondom: nagyjából annyit, mint egy jó Facebook hirdetés. De ha már a Facebookot említjük: az itt publikált postok esetében sem az a nehéz, hogy feltöltsünk egy fotót és írjunk egy emoji-s üzenetet. Hanem az, hogy az az egy-két mondat valamilyen módon megszólítsa az olvasót, legyen benne tényszerűség vagy történet, ezek mellett aktivitásra is ösztönözzön. Persze úgy, hogy megfelel a karakter korlátoknak.

Ettől szép a szövegírás

Szóval akárhonnan is nézzük, a legnagyobb kihívás a szövegírónak az, ha röviden kell írnia. Én is gyakran szembesülök ezzel a nehézséggel. Most például egy szórólapot kellett szerkesztenünk, amin csak néhány karakterünk van arra, hogy egy viszonylag összetett játék iránt felkeltsük az olvasó érdeklődést.

Sőt, most beszélgettem a kollégámmal, hogy milyen témáról fog írni a következő héten a Burkon.Media blogban. Ő SEO-s okosságokat gyűjtött össze. Köztük azt, hogy a bejegyzések linkjének is a lehető legrövidebbnek kell lennie – ezeket sem könnyű összehozni. Bár ez inkább a keresőknek fontos, nem az olvasónak, de ettől függetlenül nem árt, ha van is értelme.

De hogy valami konkrétumot is írjak a szövegírás és az egyes szövegek terjedelmének kapcsolatáról…

A Buffer közlése szerint a 40 karakteres Facebook postok 86 százalékkal több aktivitást váltanak ki, mint az ennél hosszabb bejegyzések. A blogbejegyzések címének ideális hosszúsága 40-55 karakter. Ez nagyjából hat szó. Az első és az utolsó három szó ugyanis az, ami megragadja az emberek figyelmét. Ami közte van, az kevésbé lényeges – már amennyiben fér még oda valami. Szóval hat szónak kell elmondania, hogy miről is szól a bejegyzésünk. Ez pedig nagy kihívás a szövegírónak.

Az ideális domain-ek hosszúságáról is ír a Buffer. Szerintük 8 karakterbe célszerű beleférni. A hashtag-ek megfelelő hossza 6 karakter, míg az e-mail tárgy része akkor vált ki nagyobb megnyitási aktivitást, ha 28-39 karakter közötti a hosszúsága – ez már egy MailChimp adat.

Úgyhogy bármennyire is egyszerűnek tűnik, nincs könnyű dolga annak, aki profi szöveget írna. Ha Te is belátod ezt, és jól jönne egy kis segítség, a webes alkalmazásunk segítségével rendelhetsz tőlünk egyedi szöveget. Ezt itt tudod megtenni.

 

Íratkozz fel a hírlevelünkre

Ha gyakran elúsznak a napjaid és emiatt olykor nehezen tudod követni, hogy éppen mi történik az online marketingben, akkor Neked is segíthet a hírlevelünk. Iratkozz fel, és velünk képben maradhatsz.