YouTube Shorts – A márkák számára kihagyhatatlan platform 2023-ban?

A TikTok és az Instagram után a YouTube is felturbózza a “rövid videós” platformját.

A 2021 júliusában indított rövid videós formátum 2023-ra komoly versenytársa lehet a TikTok-nak és az Instagram Reels-nek. Legalábbis a Forbes.com-nak nyilatkozó, a mikro és nano B2C kampányokra specializálódott Sway Group ügynökségnél így vélik. Szerintük a YouTube Shorts-ok előnye, hogy integrálódnak a YouTube nagyobb, hosszabb formátumú platformjába, így az elérések igencsak komoly méretűek lehetnek. Méghozzá nagyon jó célzással. 

A YouTube Short-ok kiváló kiegészítői lehetnek egy-egy hosszabb, komolyabb hangvételű videós tartalomnak. Segíthetnek abban, hogy a márka és a felhasználók között sokáig megmaradjon a kapcsolat. Ne csak egy-egy tutorial videó egyszeri megtekintésére koncentrálódjon az interakció.

Fontos figyelembe venni, hogy mivel a YouTube nem szeretne lemaradni a közösségi média versenyben, ezért a Shorts-ok népszerűsítésébe egészen komoly erőforrásokat fektet. A Shorts-okat ugyanúgy megjeleníti az alkalmazásban, a kezdőlapon, az értesítésekben, mint az előfizetésekben. 

Ráadásul rendkívül jó célzással – ahogy azt fent is említettük. Hiszen a YouTube Shorts tartalmakat összekapcsolja a már kialakult YouTube-jelenlétekkel.

Ami pedig még nagy különbség más platformokhoz képest, hogy a YouTube egy egészen más korosztályt ér el. Jellemzően a középkorúakat. Ez pedig azon márkák számára, akiknek a fizetőképes korosztály a célcsoport, igencsak lényeges szempont.

De mi is az a Shorts?

A TikTok-hoz hasonló rövid, mobil formátumú videóklip – maximum 60 másodperces. A tartalmat tekintve viszont egészen eltér a TikTok-tól. Jellemzően sokkal mélyebb mondanivalóval rendelkezik. Legalábbis a fejlesztői cél az, hogy a felhasználók részéről hitelesebb vélemények, ajánlások szülessenek adott márkákról. Készüljenek Shorts formátumban oktató anyagok, lépésenkénti útmutatások. Gyors, könnyen emészthető, de hiteles tippek az egyes termékek használatához kapcsolódóan. Illetve a tartalomgyártók hihető hack-eket, kulisszák mögötti titkos infókat mutassanak meg. Cél továbbá, hogy a Shorts-ok kapcsolódjanak a hosszabb videós tartalmakhoz. Egyfajta ajánlóként vagy kiegészítőként szolgáljanak a klasszikus YouTube videókhoz.

Plusz a YouTube szeptemberben bejelentette, hogy a Shorts jogosult lesz bevétel szerzésre is. Azaz az alkotók a megtekintésből származó bevétel 45 százalékát megtarthatják. Vagyis a saját tartalmak gyártásával akár jelentős bevétel szerezhető, amire se az Instagram, se a TikTok nem kínál jelenleg lehetőséget.

Az új irány pedig új utakat nyit az influencer marketingben is…

Nem kérdés tehát, hogy a márkáknak érdemes a Shorts irányába is lépni. A YouTube-os tartalmakhoz kapcsolódóan ezentúl mindenképpen érdemes Shorts formátumú tartalmak gyártásában is gondolkodni.


Videós tartalmak készítésében lenne szükséged szakértői támogatásra?

A Burkon.Media-nál segítünk a kivitelezésben. Legyen szó Shorts-ról, Reels-ről vagy klasszikus formátumról, számíthatsz ránk.


Tudj meg többet, vedd fel velünk a kapcsolatot az elérhetőségeinken.


 

Íratkozz fel a hírlevelünkre

Ha gyakran elúsznak a napjaid és emiatt olykor nehezen tudod követni, hogy éppen mi történik az online marketingben, akkor Neked is segíthet a hírlevelünk. Iratkozz fel, és velünk képben maradhatsz.