Milyen tartalommarketing stratégia lehet célravezető 2018-ban a turizmusban?

A napokban felkértek arra, hogy tartsak egy előadást a helyi turisztikai ágazat szereplőinek arról, hogy merre tart az online marketing, mire érdemes igazán figyelni 2018-ban. Mivel számos turisztikai ügyfelünk van, ezért a témával egyébként is foglalkoztunk, de most a megbízás kapcsán még behatóbb elemzésbe kezdtünk.

Pontosabban olyan jó példák és felmérések felderítésének álltunk neki, amik egyértelmű bizonyítékai lehetnek annak, hogy közösségi média és jó online tartalom nélkül ma már nincs esély a piacon vagy annak közelében maradni.

Kik azok, akik a legtöbbet utaznak és a legtöbbet költik a kikapcsolódásuk során?

A bemutató összeállítást úgy kezdtük, hogy megnéztük, kik azok, akik a legtöbbet utaznak és ők hogyan inspirálódnak, miként keresnek desztinációkat.

Egyértelműen megállapítható, hogy az Y- és a Z-generáció tagjai azok, akik az utazó közönség legnagyobb százalékét teszik ki, és szintén ők azok, akik nem sajnálják a pénzt, ha élményekre vágynak.

Ők egyébként a millenniumi korosztály, azaz az 1980 után születettek.

Most, hogy ezt kiderítettük, azt kell megnézni, hogy nekik milyen tartalomfogyasztási szokásaik vannak.

Talán nem nagy meglepetés, hogy szinte kizárólag online tájékozódnak, jellemzően csak mobil telefonról.

  • Egy viszonylag friss Google kutatás szerint az érintett korosztályba tartozó utazók 70 százaléka mobilon böngészve intézi a utazással kapcsolatos kutakodást.
  • A Booking jelentése szerint pedig náluk már minden második utazás megtervezése mobilon kezdődik.
  • És ami szintén érdekes, hogy közülük nem mindenki kutat tudatosan. A millenniumi korosztályba tartozók fele találkozott úgy egy lehetséges utazási célponttal, hogy direktben nem is azt kereste.
  • Plusz a Google keresések 30 százaléka földrajzi helyre vonatkozik. Ami megint csak azt bizonyítja, hogy bizony online nagyon sokat keresgéljük az utazási célpontokat és a szolgáltatásokat.

De mit kell tennünk, hogy ezekre a felhasználói szokásokra készek legyünk?

  • Egyrészt a weboldalunknak mobilra optimalizáltnak kell lennie
  • Rendszeres, informatív és nagyon jól tájékoztató online tartalommal kell rendelkeznünk. Ide értve a szöveget, a fotót, a videót, a térképeket, a szervező appokat és a közösségi tartalmakat is
  • Optimalizálnunk kell a weboldalunk tartalmát a szolgáltatásunkhoz kapcsolódó releváns kulcsszavakra, hogy jó helyen szerepeljünk a keresőkben, az organikus találatok között
  • Plusz használnunk kell a Google AdWords rendszerét. Mind a keresési, mind a Display hálózatot. Utóbbinak nagyon nagy jelentősége van a remarketingben

Vége a klasszikus hirdetéseknek

Azt tudnunk kell, hogy a jó szöveges tartalom és az organikus találatok hirdetésekkel már nem válthatók ki. Jobban tesszük, ha a marketing büdzsé nagyobb százalékát tartalom előállításra fordítjuk, mintsem a klasszikus hirdetésekre. A millenniumi korosztályba tartozók 84 százaléka ugyanis már egyáltalán nem bízik a hagyományos hirdetésekben. Ezt a Buzzsumo állítja.

Élménybeszámolókra, blogokra és – ami nagyon fontos – hihető közösségi tartalmakra van szükség.

Fontos, hogy a közösségi felületeket is nagyon jól használjuk.

Hogy miért?

Mert a millennium korosztályba tartozók 89 százaléka a mások által megosztott utazási élmény alapján kezdi el szervezni az utazását – közölte az Enterpreneur.

Vagyis arra kell koncentrálnod a blogodban, a közösségi csatornákon, hogy mások élményeit mutasd be. Továbbá arra ösztönözd a hozzád érkezőket, hogy megosszák az élményeiket másokkal is.

Vannak, akik a megosztásért plusz akciókat kínálnak. Tegyél Te is így! És építsd fel az online kommunikációdat úgy, mint a VisitNorway. De erről kicsit később.

Előbb nézzünk még pár számot:

Az említett, millenniumi célközönségünk 87 százaléka a szociál médiát keresi az utazási inspirációért, a következő kalandjukért. Ezeknek az inspirálódásoknak a nagy része pedig a Facebook mellett az Instagramon realizálódik.

És itt van is miből szemezgetni… Ugyanis nem véletlen, hogy egy átlagos héten közel 1 millió, egyedi utazással kapcsolatos hashtag-keresés megy végbe ezen a felületen. De a desztináció kiválasztása csak egy dolog. Az Instagramot használó utazók 61 százaléka a kikapcsolódás alatt a helyi lehetőségekhez is az Instagram postokon keresztül gyűjtött inspirációt.

És nem csak a képek adnak ihletet

Mióta a Facebook előnyben részesíti a videókat a hírfolyamban a más típusú posztokkal szemben, komoly inspiráló hatása lett az utazós videóknak is.

Hasonló a helyzet az Instagramon is. Egy felmérés szerint 2,4-szer valószínűbb, hogy a felhasználók ihletet kapnak az instagramos mobilvideóból, mint egy tv-s felvételtől – a felhasználók nyilatkozatából legalábbis ez derül ki.

Szóval a turisztikai ágazaton belül ma az egyik leghatásosabb üzenetközvetítési mód a rövid, közösségi médiás videó.

És akkor itt térjünk ki a VisitNorway oldalára. Ahol az átlagnál nagyobb hangsúlyt kap a közösségi média, ezen belül a videós tartalom. Náluk az egyik legfontosabb kommunikációs irány, hogy megmutassák, mások milyen élményekkel gazdagodtak, amikor Norvégiában jártak. Ezt egy Instagram API segítségével oldják meg. Nagyon egyszerű, letisztult az oldal. Mobilról remekül böngészhető. Frissek, jól optimalizáltak a szövegek. De a Facebook hírfolyam is nagyon erős. Viszont ide szinte kizárólag videók kerülnek fel.

Nagy hangsúlyt kapnak az őszinte történetek

Mindent hozzárendelnek ahhoz, hogy mások is terjeszthessék: mennyi szuper dolog várja a turistákat Norvégiában. Erre egy külön aloldalt is létrehoztak az aktív befolyásolóknak. És itt már érintjük az influencerek bevonásának a fontosságát is – erről egy másik bejegyzésben írok.

Sőt, már írtam is. Íme. 🙂

Végezetül összegezzük a teendőket!

 

  • Célszerű a marketing kampány során a millenniumi korosztályra célozni.
  • A hagyományos reklámok, bannerek helyett a történetmesélős tartalmakra fektessünk nagyobb hangsúlyt!
  • Írjunk blogot, optimalizáljuk a szöveges tartalmunkat, osszuk meg mások élményeit!
  • Használjuk ki a közösségi médiában rejlő lehetőségeket, a marketingszerű anyagok helyett készítsünk emberközeli, hihető tartalmakat!
  • Kezdjünk el videókat készíteni!
  • Hirdessünk az AdWords és a Facebook felületein – emeljük ki a sztorikat!
  • Remarketing eszközként küldjünk segítő információkat hírlevélben!

Ha mindezekben segítségedre lenne szükséged, keress minket!

 

Fotók: Pexels.com

Íratkozz fel a hírlevelünkre

Ha gyakran elúsznak a napjaid és emiatt olykor nehezen tudod követni, hogy éppen mi történik az online marketingben, akkor Neked is segíthet a hírlevelünk. Iratkozz fel, és velünk képben maradhatsz.