Az eheti #throwbackthursday kicsit közösségi média központú lett. A héten valamiért ilyen témájú tartalmak keveredtek elém a neten. Valószínűleg egyébként jobban is felfigyeltem az Instás és a Facebook-os cikkekre.
A napokban ugyanis közvetve részt vettem egy influencer kampány lebonyolításában. Illetve egy-két nappal ezelőtt a Facebook is produkált egy érdekes dolgot. Utóbbiról csak annyit, hogy manapság egyes hirdetéseket nagyon nehezen engednek át. Arra hivatkozva, hogy a hirdetés diszkriminál. Persze ez nem feltétlenül igaz, de a közösségi média óriás inkább biztosra megy és inkább tilt. Az egésznek egyébként az lett a vége, hogy nyilatkozni kellett arról, miszerint a hirdetéssel nem sértjük senkinek az érdekét… Szóval jó pár óra után végül elindulhatott a hirdetés. A másik, az influenceres sztori sajnos még titok. De amint lehet, természetesen beszámolok a részletekről. De addig is nézzük meg, mit ír az Entrepreneur arról, hogy miként célszerű kiválasztani a nekünk, a cégünknek megfelelő befolyásolót.
Így találd meg az ideális influencert
Az nem kérdés, hogy manapság az egyik legjobban működő marketing megoldás az influencer marketing. A netezők már nem hisznek a márkáknak. Inkább más emberek információira alapozva döntenek. Már csak azért is, mert az utóbbi időszakban a közösségi médiában rengeteg hamis hír jelent meg. Igaz, a Facebookot és a Google-t is törvényileg kötelezik ezek kiszűrésére, de a bizalom az már elúszott. Szóval a márkáknak most az influencerek felé kell fordulniuk. Olyanok felé, akik az arcukat vállalva beszélnek a termékről.
És a sikerhez ezeknek az influencereknek nem kell feltétlenül több tízezres bázissal rendelkezniük. Sokkal fontosabb a releváns közösség. A mikroinfluencerek követői gyakran sokkal értékesebbek, mint egy nagy “sztáré”. Ahogy az idézett cikkben olvasható:
A kisebb befolyásolókért nemcsak kevesebbet kell fizeti, hanem a rajongóik is jobban elkötelezettek – A “kicsik” tökéletesek azoknak a márkáknak, amelyek hitelességet kívánnak építeni.
Egy másik tanács, hogy a kampány együttműködéseket érdemes folyamatos együttműködésekké konvertálni. Ebben is célszerű inkább a kisebb követői bázissal rendelkezőket választani.
De ne csak az Instagramban gondolkozz, ha influencer marketing vonalon lépnél tovább. Ott a Youtube, a Twich… Sőt, az üzleti vonalon talán érdemes a LinkedIn-en is tájékozódni.
Aztán ha már megvan az irány, ne feledkezz meg a mérésről se. Használd erre mondjuk az Influencer DB-t. Ezzel az eszközzel akár a konverziós mutatók is megvizsgálhatók. Vagyis kiderül, hogy a kampány tényleg hozott-e közvetlen eredményt.
Az Entrepreneur bejegyzésében olvasható az is: attól még, hogy sok mikroinfluencer egy-egy termékért cserébe hajlandó postolni, ne gondoljuk, hogy mindent megtettünk a motivációért. Mint mindenben, itt is a pénz beszél. Ha fizetünk, biztosak lehetünk abban, hogy a márkánk sikerében sokkal elkötelezettebb lesz a befolyásolónk.
Ugyanez érvényes a nagyobb szabadság kérdésére is. Ne akard teljesen kontrollálni az influencer tevékenységét. Hagyd, hadd szóljon úgy a közösségéhez, ahogy ő szeretne.
Végül: ha a befolyásoló közzétette a tartalmát, osszuk azt meg mi is. Amennyire csak lehet, erősítsük a közösségi hatást. Illetve nyilvánosan köszönjük meg az influencerünknek a munkát.
De ezzel még nincs vége. Ha ide kattintasz, egy korábbi Instás posztunkat olvashatod. Ebben is a követő szám kérdését boncolgatjuk…
Most pedig jöjjön egy Facebook-os téma – de csak röviden
A Contently oldalán részletezik, hogy mik azok a leggyakoribb hibák, amiket hajlamosak vagyunk elkövetni a közösségi média menedzsment során. Szerintem ezt érdemes mindenkinek átböngészni. A legfontosabbakat természetesen én is mutatom.
Például nem vezet túl sok jóra, ha csak magunkról beszélünk. Ha túl sok a self-promo, a számítások szerint a rajongók 45 százaléka kiköveti a márkát.
Nagy hiba, ha a közösségi médiában nem viselkedünk közösségi módon. Például válaszolni kell a kérdésekre, a kommentekre. Meg kell osztani a tartalmakat.
Nem igazán nyerő dolog, ha nem figyelünk a megosztott postok minőségére. A jó vizuális tartalom nélkülözhetetlen.
Ha túl kevés belsős infót osztassz meg, ne csodálkozz, hogy a követők elpártolnak. Hiszen pont azért lájkolnak téged, mert kíváncsiak arra, hogy mi történik a színfalak mögött.
A tartalmakat pedig ne duplikáld! Mindig új infót ossz meg. Attól még, hogy más formátumban közlöd ugyanazt a story-t, a történet nem lesz új.
Végül: készíts mások számára hasznos tartalmat! A tartalom marketingnek ugyanis ez a lényege. Úgy adj hasznosat, hogy abban a te márkád üzenete is megjelenik.
És plusz egy dolog: vedd komolyan a közösségi médiát! Ha belefogtál a social marketingbe, akkor tegyél bele mindent! A félig-meddig kommunikáció csak ront a márkád megítélésén.
Ha nincs időd erre, szervezd ki a munkát! De félbe semmiképpen ne hagyd a közösségi kommunikációt. Ha ebben, a közösségi média menedzsmentben, esetleg szövegírásban lenne szükséged segítségre, nyugodtan keress minket!
Közösségi tartalmat, blogbejegyzéseket a webes alkalmazásunkon keresztül is tudsz rendelni.